Equalizer szobakorrekció áldás vagy parasztvakítás?
|

Equalizer szobakorrekció áldás vagy parasztvakítás?

Equalizer szobakorrekció áldás vagy parasztvakítás?
Equalizer létjogosultsága
Erről rengeteg vita és cikk szólt már az elmúlt majdnem 100 évben.De a tények nem változnak.A szoba vagy helyiség akusztikáján semmilyen program nem tud változtatni, csak beleszólni.Hanglejátszásnál elvárt legnagyobb követelményünk, hogy minél kevesebbet módosítsunk a hangfelvételen, és olyan formában halljuk, mint ahogyan az alkotók megálmodták.Ez főképpen, a highend világban elterjedt nézet.

Helyszíni mérések úgy, ahogyan  értelme is van
|

Helyszíni mérések úgy, ahogyan értelme is van

Akusztikai mérések úgy, ahogyan értelme is van.Akusztikai mérések kezdete:
Először is kértem a szokásos fényképeket, amiken a szoba minden oldalát felmérem. Utána a szoba pontos méreteit, és a falak anyagait , típusait kell megismernem. Ezt mindenkitől kérni szoktam, de nem kell pontosan, elég csak nagy vonalakban ezeket leírni ( pl: jobb fal gipszkarton, alatta párnafa elnyelő anyaggal. Plafon beton, gerenda, hungarocell borítás stb…)
Akusztikai mérések előre tervezése:

Túlcsillapítás
|

Túlcsillapítás

Túlcsillapítás
Mit csináljunk ha túl van csillapítva a szobánk?
Először is mi az, hogy túlcsillapítás!?
Minden helyiségnek meg van adva az utózengési idejének a mértéke, amit nem ajánlatos túllépni, vagy túlcsillapítani.Ezt az utózengési időintervallumot légköbméter kiszámítása után lehet meghatározni, mint pl színházban, moziban, stúdióban vagy csak egy nappaliban( ami zeneszobaként is funkcionál).Az akusztikában egy helyiség túlcsillapításáról akkor beszélünk, ha az adott utózengési idő oly mértékben lecsökkent, hogy szinte süketszobát hoztunk létre.Netán, csak a magasabb frekvenciák visszaverődését tompítottuk túlzó mértékben, amivel teljesen megöltük a magas hangokat és a térérzetünket.

Dinamika a zenében
|

Dinamika a zenében

Dinamika a zenében
Dinamika a zenében, ma ezt járjuk körbe!
Az egyik legfontosabb eleme a zenének, vagy az egyik legfontosabb zenei elem! Ennek ellenére, tapasztalatom szerint, nagyon keveset foglalkozunk vele és azt is tévesen.
Jellemzően és sokan keverik a hangerővel, ill. a hangnyomással. Ellentmondásosnak látszik viszont, ha röviden definiálni akarjuk, akkor: a “zenében a hangerősség tana”.
…akkor hát, hol is bújnak meg a részletek?
Nagyjából a 18. század közepéig (barokk zene) senki erre utaló írást, feljegyzést nem tett, sem kottákban, sem egyéb írásokban, ergo a zenészek maguk határozták meg ennek használatát és hangsúlyozását.