Leírás
Diffúzoros basszus csapda tulajdonságai:
Diffúzoros basszus csapda, sarokelem az egyik legfontosabb akusztikai elem egy helyiségben, mivel a legtöbb mélyhang a sarkokban van.
- Paneljaink belül merev faszerkezetbe helyezett 90kg/m3 akusztikai gyapotot tartalmaz.
- Akusztikai gyapot az egészségre ártalmatlan.
- Kívül sűrű akusztikai selyem, ami szintén segít a kiporzás elleni védelemben.
- Diffúzor- előlap kemény , laminált , sűrített fából készült. Általában 3 mm vastag.
- Basszus csapda, sarokelemekre olyan helyiségekben van szükség, ahol a mély hangokkal nem bírnak megbirkózni.
Panelek és előlapok színei és mintái:
- diffuzoros akusztikai panel szinek es mintak
- 16 féle selyem színnel
- diffúzor előlapok 8 féle színnel és 4 féle mintával kaphatók, (kifutó szín a szürke előlap)
- ezeknek a kombinációja is rendelhető
Tisztítás:
Enyhén nedves ronggyal áttörölhető! Színét és rugalmasságát a selyem nem veszti el.
Szín kiválasztásnál szem előtt kell tartani a praktikusságot. Sokan az akusztikai anyag-selyem színét fehérre vagy tört fehérre kérik. De csak annak ajánlatos aki a legnagyobb óvatossággal tud bánni a panelokkal. Mivel a fehér szín nagyon hamar koszolódik. Paneljaink letörölhetők vizes ronggyal de a fehér vagy tört fehér anyagok egy idő után porosak és foltosak lesznek.
Mi az a diffúzoros basszus csapda?
Egy olyan szélessávú bass trap, amire egy diffúzor előlap van instalálva. A Perfect Acoustic pontos matematikai számítások alapján készülő előlapjainak segítségével, egy időben képes bizonyos hangokat elnyelni, más hangokat pedig visszaverni.
Miben jobbak a Diffúzoros sarokelemek, más termékeknél?
- Diffúzoros sarokelemek legfontosabb célja , hogy minél kevesebb magas hangot csillapítson, miközben a mélyebb hangokat átlagosnál nagyobb mennyiségben nyeli el.
- Kemény falamelláknak köszönhetően hatásosabb a mély hang csillapítása, mint a szélessávú akusztikai panelnak.
- Hangelnyelés mellett még egy nagyon jó tulajdonsága is van ,mégpedig a hang diffúzálása-szétszórása.
Diffúzoros basszus csapda, sarokelemek már 40 Hz- től hatásosan rombolják a túlzó mélyeket, miközben a magasabb frekvenciákon 600 Hz-től fölfelé kevesebb magas hangot,300 Hz-től lefelé több mélyet nyelnek el a classic akusztikai panelokhoz képest.
Diffúzoros sarokelem, hangelnyelő tulajdonsága:
Már 40 Hz-20 000 Hz -ig csillapítja a nem kívánatos hanghullámokat.
Minden termékünket folyamatosan mérjük és teszteljük.
Raktárkészlet:
Diffúzor előlapból igyekszünk minden méretben, mintában, és színben tartani a raktárkészleten.
Elkészítési idő kb: 1-2 héten belül szokott lenni.
Minőségi anyag és a gyártás folyamata.
Perfect Acoustic által tervezett és gyártott basszus csapdák kiváló minőségű anyagokból készülnek. Akusztikai szivacsot, akusztikai habot és egyéb silány minőségű könnyű anyagot nem használunk. Fontos szem előtt tartani, hogy otthon ilyen minőséget és hatékonyságot nem tudnak létrehozni. Professzionális csapatunk, minden egyes terméket kézzel rak össze. Ez után a legszigorúbb követelményeknek megfelelő minőség ellenőrzés után nyilvánítjuk kész termékké.
Kész termékeket a hazai ( Magyar) vevőknek:
A panelek alsó részét kemény kartonba csomagoljuk. Ezután a felső részét pormentes vákum fóliába tekerjük.
Ha bárki postával kéri vagy külföldre megy a megrendelés:
Ebben az esetben, ha nem egyedi méretet kér a megrendelő, akkor dedikált gyári dobozba kerül. Dobozon belül szintén még 6 réteg csomagoló anyag öleli körbe a megrendelt terméket. Így megakadályozva a külső behatásoktól-sérülésektől.
Javítani kell a hangminőséget sarokban elhelyezett panelekkel
Perfect Acoustic fő törekvése az egyenletes hangzás létrehozása. Ahhoz, hogy a mélyebb frekvenciákat egyenlő szintre hozzuk a magas frekvenciákkal, ahhoz basszus csapdákat kell használni. Általuk forgalmazott panelok csak sűrű és nehéz szerkezetből és elnyelő anyagokból állnak. Ezzel kifejezetten a mélyebb hangokra koncentrálunk. Sarokelemek is több féle anyaghasználata van. Ez függ a szoba méretétől, a falak típusáig. Nem beszélve a hangfalak méretéről sem.
Itt jön a képbe a diffúzor előlapos bass trap. Mivel a diffúzor előlap megakadályozza, hogy a magas hang nagy része átjusson a panelon, ezáltal kevesebb magas hangot tud elnyelni. Így szebb teresebb és jobb hangszer pocizót kapunk. Minél kisebb a helyiségünk annál nagyobb problémát tudnak okozni a mély hangok. Ezért érdemes a sarkokban többnyire diffúzoros vagy membrános sarok elemeket használni.

basszucsapda meretei
Basszus csapda elhelyezése:
Basszus csapdákat kifejezetten a sarkok miatt hoztuk létre. Sarkokban a mélyhang többszörösére növekszik, ezáltal ezen a helyen a leghatékonyabb a basszus csillapítása.
Minden sarokelemnek 45° letört oldala van. Így biztosítva a könnyű és diszkrét elhelyezést. Panelok vastagsága és mérete nem indokolja a felfúrásukat. Csak tegye le a földre és stabilan megáll a lábán. Kemény 2 cm faszerkezetnek köszönhetően akár 3db sarok elemet is egymás tetejére rakhat. Még így is nagyon stabil marad és nem dől el.
Sarokelem alján lábakat talál. Kivéve ha szállítással kéri. Ebben az esetben az 5cm lábakat és a hozzá tartozó csavarokat a dobozba helyezve megtalálja.
Szabvány lábméret 5cm. De ezt a méretet az Ön igényeihez igazítható(tehát bármekkora lehet). Ez függ, a szobában lévő parketta vagy kőnek a szegélyétől.
Ha egymásra szeretné rakni a panelokat, akkor ajánljuk, hogy az alsó panelon kívül ne legyenek lábak. Így a panelek igény szerint, egymásra helyezhetőek!
Miért van szükség szobakezelésre?
Szoba egy olyan üres helyiség, amiben hangszórók vannak. A szoba alakja és mérete miatt, mindig lesz egy domináns tartomány. Ezeket a tartományokat a szoba kiemelésének nevezzük. Mindaddig amíg a szoba nincsen ideálisan berendezve,
- bútorral
- basszus csapdával
- abszorberekkel
- diffúzorokkal
- addig hallani fogja ezeket a nagy mértékű kiemelt frekvenciákat.
Nem számít, hogy milyen a hangfal vagy mennyibe került az erősítője, dac-ja, sosem azt a hangot fogja hallani, ami azokból a szerkezetekből kijön. Csakis a szoba hangja fog dominálni. A kezeletlen szoba nagymértékben befolyásolja a hallottakat, mivel sok frekvenciát kiemel-felerősít és sokat kiolt-vagy lecsökkent. Ezáltal egy teljesen egyenletlen hangzást fogunk kapni.
Stúdiókban ez a legnagyobb ok, amiért sosem azt a zenét kapjuk, amit szeretnénk. A kevert zene minden helyiségben másként fog szólni. Ez azért van, mert a szoba által kiemelt frekvenciákat rossznak halljuk és lejjebb húzzuk az EQ val. A csökkentett frekvenciákat pedig feljebb állítjuk, mert túl kevésnek halljuk őket. Így, ha máshova viszik meghallgatni, akkor egy felborult hangzásképet fogunk kapni.
Szobaakusztika részletesebben:
Szoba vagy stúdió akusztika kicsit messzebb mutat, a hangfalból kijövő hangnyomás szinten. Tudom, általában mikrofonnal mindenki ezt méri. De vegyünk példának egy szoba domináns kiemelését pl 80Hz. Ezt a frekvenciát, legtöbbször egy basszusgitárral lehet előcsalogatni. Ilyenkor nem csak közvetlen a gitárból kijövő hangot fogjuk többnek hallani, hanem a 80Hz visszhangját- utózengést is. Ez az utózengés sokkal erőteljesebb torzítást és kiemelést tud okozni, mint közvetlenül a gitárból kijövő hangnyomásszínt.
Ezért van az, ha minél nagyobb a szoba abszorbációs képessége, és diffúzálása annál jobban a tényleges hangot fogjuk meghallani.
Egyszerűen fogalmazva:
Szobakezelésre van szüksége annak érdekében, hogy pontos és egyenletes hangzást biztosítson a hangszóróktól a hallgatási pozícióig.
Most, hogy meghatároztuk, hogy miért fontos a szobaakusztika kezelése, már áttérhetünk a basszus csapdák használatára.
Az alacsony frekvenciák mindig a kemény felületek mentén (falak) és a sarkokban többszöröződnek meg. Nézzük meg, hogy a sarokelem hogyan működik, és hol lehet ezt a leghatékonyabban használni.
Hogyan működnek a sarok hangelnyelők?
Sok levelet kapunk erre a kérdésre: „Hogyan működnek a basszus csapdák?” Ez nem varázslat, csak a fizika!
Emlékszel a tanult fizikára? Ha nem, íme egy egyszerű rövid kitérés az energiatakarékosságról.
Az energia függetlenül attól, hogy honnan származik. A termodinamikai első törvény kimondja, hogy az energia állandó, azaz nem teremthető vagy el sem pusztítható. Az energia csak másik állapotra változtatható. Más szavakkal, szilárd anyagból folyékony anyaggá válhat és újra visszatérhet, de a rendszerben rendelkezésre álló teljes energiamennyiség állandó. Ezeknek a változásoknak megfigyelhető hatása van arra, ahogy megtapasztaljuk a világot. Amikor eltávolítja a hőt a vízből, jéggé válik. Ha adunk némi hőt a jégnek, az visszatér folyékony állapotba. Adjon még több hőenergiát, és ez gázzá alakul. Az energia mennyisége nem változott, csak annak változása.
Gondoljon a szoba akusztikájára, mintha ugyanaz a koncepció lenne mint más helyzetben.
A levegő mozgása a súrlódás hatására lelassul és hővé alakul. Amikor bizonyos energiát hővé alakítanak, csökken a hullámok intenzitása és erőssége. Dörzsöld a kezed és felforrósodik. Ugyanezt az elvet használjuk a hang vagy a levegő mozgásánál is.
Mikor bekapcsolja a hangszórókat akkor levegő mozgást hoz létre, ami a szoba minden részét betölti. Ilyenkor jönnek szóba a hangelnyelő panelek vagy a basszus csapdák. Ezek az akusztikai panelek olyan anyagból készülnek amik nagy mértékben képesek lelassítani esetleg megállítani a rajtuk keresztül áthaladó hangenergiát. A Perfect Acoustic által használt anyagok nagymértékben hozzájárulnak ennek a hangenergia elnyeléséhez. Mivel nagy sűrűségű szálas akusztikai gyapotot, és nagy fajsűlyú faanyagot használ, ezáltal a keresztül haladó levegő lelassul és hővé alakul. Így nagymértékben lecsökkentve vagy megszüntetve a szobában kialakult állóhullámokat és visszaverődéseket.
Ha sikerül egy bizonyos színt alá vinni az utózengési időt, akkor lecsökkennek a káros kiemelt frekvenciák és a kioltott vagy túlzottan lecsökkent hangok feljebb mennek. Ezáltal lineáris- egyenletes hangot fogunk kapni.
Hol kell elhelyezni a sarokelemeket?
Mindig kezdje a sarkokban.
Miért pont a sarkokban?
Mert a legtöbb mélyhang a falak mentén gyűlik össze és a nagy nyomás miatt a sarkokba szorulnak. Ezért a legnagyobb hangnyomásszínt mindig a sarokban van. Akár 20-30dB kiemelést is tudnak okozni. Ezért van, ha kicsi a mélynyomó vagy sub-ládánk akkor a sarokba rakva elegendő lesz egy nagyobb helyiségben is. Tehát, ha egy nagy sűrűségű basszus csapdát a sarokba rakunk, főleg ha egymás tetejére többet, akkor az ott felhalmozódott mély hangokat el tudjuk nyeletni.
Zozti22 –
Gondolkodtam a sima és a diffúzor előlapos sarokelem-basszuscsapda között és inkább erre esett a választásom. Gyönyörű kivitelezés.Kicsit maximalista vagyok ezért próbáltam belekötni de nem tudtam.
Macika –
Kiba**ott jó lett az akusztika nálam!!!!
Szebasztián –
Nagyon tetszik,hogy nem csak a színből,de az előlapból is sok típus közül lehet választani!
Jankovics Imre –
Sokáig vacilláltam ,hogy magam áljak neki amolyan DIY módon vagy valakivel csináltasam meg és arra jutottam ,hogy ezt inkább rá bízom egy szakembere és nem bántam meg. Már most érezhető némi változás már alig várom ,hogy az összes többi akusztikai elem is meg legyen. A termék kivitelezése nagyon szép igényes munka én diffúzoros előlappal kértem ami egy plusz meg jelenést is adott neki.
tibi –
Kiváló minőségű, hatékony termék. A diffúzoros basszus csapda sarokelem valóban javított sokat a szoba hangzásán. A cég munkatársai segítettek a méret kiválasztásában, minden kérdésemre gyorsan választ kaptam. Korrekt termék, megbízható cég.
Karesz –
Nagyon örülök a paneleknek! 4 panelt rendeltem, de teljesen megváltoztatta a térérzetet. A basszus hangok is egyensúlyba kerültek.
Janos –
Online mérés után, elég sok mindent rendeltem a zene szobámba. Eddig borzasztó volt a hang. De így minden rezdülést tökéletesen hallok. Nagyon gyorsan elkészültek a panelek. Ami a legjobban tetszett, hogy online mérést követően a helyszínen is meglehetett fogdosni és nézni az akusztikai paneleket és szőnyegeket. Nagyon profi csapat. Csak ajánlani tudom.
Zsolt –
Remek, minőségi kivitelezés, gondos csomagolás és szállítás. Profi munka… 🙂